Kesihatan Optimum hanya boleh di perolehi melalui sumber alam semulajadi.Suplemen berkualiti tinggi,mengungguli pasaran makanan tambahan selama 55 TAHUN.Sesuai utk sesiapa sahaja yg ingin kesihatan optimum. Glamor di kalangan ibu menyusu, ibu hamil, mereka yg ingin kulit cantik, konflik berat badan, warga emas, kanak2 dan semua golongan .

Kesihatan merupakan tenaga,kecergasan dan kesejahteraan. Anda hanya akan sedar kehadirannya bila anda merasai dan melihatnya.Kehidupan yang sihat adalah sesuatu yang indah. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan HEBAT. Nutrisi Shaklee teleh menciptakan kehidupan yang lebih sihat untuk JUTAAN insan selama lebih 50 tahun.Alami rasa sihat semula dengan nutrisi Shaklee.Anda mampu memilikinya...

Sunday, November 20, 2011

SET J - Vitamin Terbaik Utk Ibu Hamil

Ibu hamil memerlukan nutrisi yang lebih tinggi dari kebiasaannya untuk mengekalkan kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan.Untuk itu lah wujudnya set J sebagai pelengkap nutrisi ibu-ibu..InsyaALLAH...

Vitamin terbaik utk ibu hamil terbahagi 2 kategori:-
1)Set J1 utk Trimester 1
2)set J2 utk Trimester 2 dan 3

SHAKLEE SET J1 (Hamil Trimester 1)
Shaklee Set J1 adalah set untuk wanita hamil pada trimester pertama. Sesuai bagi ibu-ibu yang mengalami mengalami masalah hb rendah (low hb).Kandungan Set J1:-

  • Vita-Lea Iron Formula (Shaklee Multi Vitamin)
  • B-Complex (Lengkap dengan 8 kumpulan B, termasuk Asid Folik)
  • Vitamin C (kandungan vit C bagi setiap biji ialah 500mg)
  • OsteMatrix (Shaklee Calcium-Magnesium)
INFO TAMBAHAN

Vita-Lea Iron Formula.
Multivitamin Shaklee (Vita-Lea) mengandungi 12 vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula. Iron sangat penting bagi ibu yang mengandung dan menyusukan anaknya. Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah, mudah pitam atau pengsan , hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu. lengkap dengan zat besi yang salah satu fungsi utamanya ialah mengangkut dan mendistribusikan oksigen di dalam darah ke seluruh tubuh badan. Maka, individu yang mengalami anemia, amat sesuai untuk mendapatkan Vita-Lea Iron Formula ini.

Vitamin B complex
Asid folik adalah salah satu vitamin kumpulan B. Asid folik menolong mencegah kecacatan tiub saraf seperti spina bifida. Spina bifida terjadi apabila pelindung yang menutupi korda spina bayi tidak menutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.

Pada 12 minggu yang pertama dalam kehamilan ibu, otak dan sistem saraf bayi sedang membentuk dan berkembang pesat. Oleh sebab itu, pengambilan folik asid setiap hari pada masa itu amatlah penting.

Dalam trimester ke 2, iaitu dari minggu ke-13 kehamilan, ibu-ibu boleh menghentikan asid folik. Namun begitu, ia tidak akan menjejaskan kesihatan ibu dan bayi jika terus mengambilnya sepanjang tempoh kehamilan.

Vitamin C
Vitamin C Shaklee sangat unik. Ianya tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan. Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren dan memenuhi keperluan vit C minima tubuh kita iaitu 500mg. Ianya adalah sustained release dan akan digunakan secara beransur2 mengikut keperluan oleh badan kita.

Ostematrix
Ostematrix atau kalsium ini sangat penting untuk pembentukan tulang bayi yang kuat.Ostematrix Shaklee sangat perlu bagi mereka yang sering mengalami sakit tulang belakang, kaki cramp, sendi2 yang bisa.. Kalsium Shaklee tidak hanya diperbuat dari kalsium Karbonat semata2 yang boleh membuatkan seseorang sembelit dengan teruk tetapi Kalsium Shaklee dihasilkan oleh campuran kalsium karbonat dan kalsium sitrat .ia juga membantu masalah sembelit di kalangan ibu-ibu mengandung.


[Set J-1] Ibu Mengandung 1st Trimester 
  • Vita-Lea Iron Formula aka Multivitamin 
  • B-Complex 
  • Vitamin C
  • OsteMatrix 


SHAKLEE SET J2 (Hamil Trimester 2&3)

Shaklee Set J 2 adalah set untuk wanita hamil pada trimester ke-2 & ke-3 terutama selepas 5-6 bulan. Ia merupakan set J1 ditambah dengan Omega Guard.

Omega Guard Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

[Set J-2]
Ibu Mengandung 2nd/3rd Trimester

  • Vita-Lea Iron Formula aka Multivitamin
  • B-Complex 
  • Vitamin C 
  • OmegaGuard 
  • OsteMatrix 




Cara pengambilan

1 biji sehari bagi B complex, vitamin C, vitalea dan OmegaGuard. diambil selepas makan.
4 biji sehari bg ostematrix diambil sebelum tidur.sebaik2nya bersama segelas susu


Dapatkan konsultasi percuma dari saya apabila anda membeli produk / suplemen Shaklee dari saya. Emailkan sahaja ke mypowersupplements@gmail.com atau sms 0137470408