Kesihatan Optimum hanya boleh di perolehi melalui sumber alam semulajadi.Suplemen berkualiti tinggi,mengungguli pasaran makanan tambahan selama 55 TAHUN.Sesuai utk sesiapa sahaja yg ingin kesihatan optimum. Glamor di kalangan ibu menyusu, ibu hamil, mereka yg ingin kulit cantik, konflik berat badan, warga emas, kanak2 dan semua golongan .

Kesihatan merupakan tenaga,kecergasan dan kesejahteraan. Anda hanya akan sedar kehadirannya bila anda merasai dan melihatnya.Kehidupan yang sihat adalah sesuatu yang indah. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan HEBAT. Nutrisi Shaklee teleh menciptakan kehidupan yang lebih sihat untuk JUTAAN insan selama lebih 50 tahun.Alami rasa sihat semula dengan nutrisi Shaklee.Anda mampu memilikinya...

Sunday, November 20, 2011

Kenapa perlu pilih supplement berbanding ubat?

Fakta tentang Ubat.

-Ubat ialah sejenis dadah untuk mengubati sesuatu penyakit. Contohnya, paracetamol [untuk menurunkan suhu badan ketika demam].

-Sel kita tidak perlukan ubat (drug) sebaliknya ia digunakan untuk mengubati simptom, men-diagnos dan mengubati penyakit.

-Di ambil semasa sakit sahaja.

-penyalahgunaan ubat boleh mendatangkan kemudaratan pada diri, contohnya ubat batuk.

-ubat bukan VITAMIN *sebab ubat terkandung dadah, bukan vitamin.

-Ubat digunakan untuk tujuan rawatan dan bukan pencegahan!

-Rasa ubat tidak sedap.

FAKTA SUPPLEMENT @ VITAMIN

Supplement ialah KEPERLUAN BADAN kita. Sel kita perlukan protein, vitamin dan mineral untuk membesar dan berfungsi dengan baik

-Mengandungi Vitamin-vitamin tertentu.

-Menjadikan badan lebih sihat.

-Menghindarkan/Mencegah diri dari penyakit tertentu.

-Bersih dari DADAH!

-Rasa Vitamin lebih sedap dari ubat.

-Badan kita sentiasa perlukan suplement (vitamin), terutama vitamin larut air yang sentiasa keluar dari tubuh kita. Kita boleh sakit jika kekurangan vitamin. Paling tidak akan jadi kurang sihat dari segi fizikal dan emosi.

-Pilihlah supplement yang dibuat dari bahan semulajadi dan proses semulajadi juga.